3.30
Distanční vzdělávání – rozvrh distančního vzdělávání
Mgr. Marika Kropíková
Rozvrh distančního vzdělávání
Vytvořit rozvrh pro distanční vzdělávání je poměrně obtížné a vždy při jeho tvorbě nesmíme zapomenout na povinnost školy ohledně poskytování konzultací. Zároveň je nutné mít uvedené možnosti a organizaci vzdělávání pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci doporučených podpůrných opatření, protože přechodem z prezenčního vzdělávání na vzdělávání distanční nekončí povinnost školy poskytovat podpůrná opatření a nenaplňovat individuální vzdělávací plány.
Obsah vzdělávání v rámci distančního vzdělávání by měl být zaměřen nejen na naplňování obsahu školních vzdělávacích programů, ale i na individuální podporu jednotlivých žáků a rozvoj sociálních kompetencí.
Předpoklady pro možnosti níže uvedených rozvrhů:
Zásady:
-
Zařazovat prvky distančního vzdělávání do prezenčního.
-
Kombinace synchronní a asynchronní aktivity.
-
Výuka neprobíhá dle standardního rozvrhu.
-
Učitel respektuje individuální možnosti.
Důležité:
-
Není povinností rodičů vzdělávat sám dítě v domácích podmínkách.
-
Rodič pouze vytváří podmínky pro poskytování distančního vzdělávání a dohlíží na termíny plnění.
-
Pedagog je povinný poskytnout osobní konzultaci na základě žádosti rodiče nebo žáka.
-
Zavádějte projekty.
-
Důsledné dodržování termínů odevzdávání zadaných úkolů.
-
Spolupráce napříč pedagogickým sborem.
Upravené rozvrhy – vzory
Rozvrhy mohou být upravené následujícím způsobem:
1.–3. ročník