Připravili jsme pro vás analýzu vývoje počtu žáků s poruchami chování v základním školství a souvisejících proměnných (vývoje počtu klientů kurátorů pro děti a mládež, počtu trestných činů spáchaných mladistvými apod.).
Přestože se může zdát, že počet žáků s problémy v chování narůstá, ve skutečnosti je dlouhodobě setrvalý. Došlo však k výrazné proměně v oblasti diagnostiky, kdy je ve školství častěji než dříve udělována diagnóza poruchy chování. V následujících několika letech bude zajímavé posoudit, jak se do vývoje počtu žáků s diagnózou poruchy chování promítne skutečnost, že primární odpovědnost za zjišťování této diagnózy pro oblast školství byla ze školských poradenských zařízení přenesena na lékaře (dětské psychiatry) a klinické psychology. I tyto informace vám v budoucnu na našich stránkách představíme. Zvýšení počtu diagnostikovaných dětí nelze vnímat jako negativní jev, neboť stanovení speciálních vzdělávacích potřeb umožňuje zajištění podpory pro žáky samotné i jejich učitele a spolužáky.
Problémy v chování žáků vnímají učitelé jako oblast, ve které by nejvíce uvítali metodickou podporu a další vzdělávání. Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání ve spolupráci s předními světovými odborníky na problematiku zvládání náročného chování dětí v prostředí školy připravuje v roce 2018 sérii seminářů a workshopů zaměřených na toto téma. Zároveň bude vyškolena skupina lektorů v…